SHARE

Punca tak sedap badan, berat, pening, angin dan sakit tak menentu

https://www.youtube.com/watch?v=BPGwHN_T7dU  – tajuk – Ruqyah 2018 Syeih Mishary Rashid Al Afasy.  1,962,144 views

Kalau rasa tak sedap badan, berat, pening, sakit di sana sini  dan angin tidak tahu punca, cepat-cepat buka ayat Ruqyah, tidak kiralah suara siapa. Saya akan pasang videonya dan dengar sambil mengikut di dalam hati atau baca kuat, kadang-kadang tu sampai tertidur.

Kalau pasang sewaktu nak tidur…. memang tertidurlah jawabnya! Kalau video panjang, apabila terjaga suara bacaan ayat suci ruqyah terus kedengaran. Kadang-kadang apabila terjaga, video dan pun tamat.

cough
Batuk sangat menggangu keselesaan badan.

Setiap manusia dilahirkan dengan cabaran… menjadi sasaran diganggu jin dan syaitan, justeru kita diminta agar sebelum melakukan sesuatu urusan termasuk juga sewaktu hendak makan, dimulai dengan bacaan ayat suci al-Quran.

Apakah ayat pelindungan yang paling bagus untuk diucapkan selain dimulai dengan ayat, `Bismillahirrahmanirrahiim` iaitu ayat yang lumrah kita sebut setiap kali hendak membaca mana-mana surah a-Quran. Tahukah anda punca tak sedap badan, berat, pening, angin dan sakit di sana sini dan rawatannya.

Ramai daripada kita mengabaikan ayat yang sepatutnya dibaca lebih awal… ia sepatutnya tidak ditinggalkan sebelum membaca Bismillahirahmanirrahim (Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang). Ayatnya mudah saja iaitu A`uzubillah hi minas syaito nirojiim..(Aku berlindung – dengan Allah – daripada syaitan yang direjam). Inilah doa yang sepatut kita tidak lupa sebut, disebabkan sebagai anak Adam setiap saat, kita terdedah kepada hasutan dan godaan musuh sepanjang hayat itu.

Sebagaimana kita ketahui, syaitan berjanji dengan Allah SWT sejak azali untuk merosakkan anak Adam, kerana kedengkiannya asbab manusia diberikan darjat lebih baik daripadanya.

Terkadang kita sendiri tidak sedar bahawasanya diri kita itu telah ditawan oleh syaitan, senang sahaja untuk mengesannya, seseorang itu malas/berat untuk melakukan perintah Allah, atau untuk melakukan apa sahaja kebaikan, dan suka berleka-lekaan itulah tanda kita sudah termasuk ke dalam jerat hasutan si bedebah itu!

Namun kita juga seringkali leka …. hidup dengan amalan sesuka hati, tidak mengikut peraturan perlindungan yang telah diajarkan misalnya menutup pintu rumah sewaktu hendak masuk malam (waktu maghrib terutamanya), untuk mengelakkan syaitan masuk ke dalam rumah, suka hati berada di luar rumah pada waktu mangrib, tidur dengan pintu terbuka pada waktu malam, makan dan minum tidak didahului dengan bacaan ayat suci Bismillah… dan A’uzubillah… membiarkan makanan terdedah.. Tahu tahu kita tak sedap badan, berat pening, sakit di sana sini dan angin tidak tahu punca. Kalau dah terjadi begini bagaimana merawatnya?

Baca saja dua ayat itu pada bila-bila masa untuk mendapatkan perlindungan. Bayangkan kalau anda tidak pernah menyebutnya, memanglah …makan bukan main enak lagi sehingga menjilat jari kata slogan KFC pada suatu masa dulu, tetapi tidak tahu kita bahawa kita telah berkongsi makanan dengan si bedebah itu…entahkan dengan dia dia sekali kita tertelan masuk ke dalam salur perut dan menyerap masuk ke urat darah kita..lama kelamaan diri kita telah menjadi sarangnya. Apabila sudah terjadi begitu, bayangkan kalau ada orang jahat atau dengki, hendak menujukan sihir atau sihir tersesat mudah sahaja kita terkena disebabkan kita sudah tidak ada perlindungan diri.

Ok, tak mahu lagi membebel panjang… sebenarnya niat saya tadi adalah untuk panjangkan satu pedoman untuk perlindungan diri, ayat ini saya terjumpa di ruangan ulasan pada satu status Youtube link ini..

https://www.youtube.com/channel/UChi-hHrCL_nezPbzoyi6ZAg  – lahat kota – ialah pemberi komen di status itu.

” Adapun Cara lain Untuk memagar diri dari Jin Sesat dan Sekutunya.

  • Pagar diri 1 : Wudhu Sesungguhnya sihir tidak akan berpengaruh pada seorang muslim yang selalu menjaga wudhu, karena seorang muslim yang berwudhu dijaga oleh para malaikat atas perintah Allah Azza Wajalla. Diriwayatkan dari Ibnu Abbas radhiyallahu `anhuma bahwa Rasulullah shallallahu `alaihi wa sallam bersabda, “Bersihkanlah tubuhmu (wudhu) niscaya Allah akan membersihkan (jiwamu), sesungguhnya tidak seorang hambapun yang tidur dalam keadaan berwudhu melainkan ada bersamanya seorang malaikat dekat dari jasadnya (menjaga) setiap saat berlalu malaikat tersebut berdoa, “Ya Allah ampunilah hambamu ini karena sesungguhnya ia tidur dalam keadaan suci (berwudhu)”.
  • Pagar Diri 2 : Selalu Melakukan Shalat Berjamaah Selalu melakukan shalat berjamaah membuat seorang muslim aman dari gangguan syaitan, sebaliknya melalaikan shalat berjamaah berarti memberi kesempatan kepada syaitan untuk menguasai dirinya dan bila syaitan telah menguasai dirinya maka orang itu terkena kerasukan syaitan atau sihir, atau selainnya dari hal-hal yang mampu dilakukan oleh syaitan. Diriwayatkan oleh Abu Darda radhiyallahu `anhu, ia berkata, “Aku mendengar Rasulullah shallallahu `alaihi wa sallam bersabda, “Bila ada tiga orang dalam suatu kampung atau di padang pasir dan mereka tidak melakukan shalat berjamaah maka syaitan akan menguasai mereka oleh karena itu lakukanlah shalat berjamaah karena sesungguhnya serigala memakan domba yang berpisah dari jamaah (rombongan)”.
  • Pagar Diri 3 Shalat Malam Siapa yang ingin membuat pagar diri terhadap sihir maka lakukanlah shalat di malam hari walaupun sedikit dan jangan melalaikannya karena hal tersebut menyebabkan syaitan dapat menguasai manusia dan bila syaitan menguasaimu engkau akan menjadi lahan subur untuk terkena sihir. Diriwayatkan dari Ibnu Mas’ud radhiyallahu `anhu, ia berkata, “Disebutkan seorang laki-laki kepada Nabi shallallahu `alaihi wa sallam bahwa ia tidur hingga waktu shalat subuh, ia tidak melakukan shalat malam, lalu Nabi shallallahu `alaihi wa sallam bersabda, Lelaki tersebut telinganya telah dikencingi syaitan Said bin Mansur meriwayatkan dari Ibnu Umar radhiyallahu `anhuma, ia berkata, “Seorang laki-laki yang bangun di waktu pagi dan tidak sempat melakukan shalat witir, maka ia bangun di waktu pagi dengan keadaan di kepalanya ada 70 hasta tali kekang”.
  • JANGAN LUPA RAJINLAH MEMBACA AYAT KURSI & YASIN – pesannya.

Bagi mereka yang mendapati dirinya sudah dikuasi si J dan S … di sini juga saya kongsikan link rukyah yang boleh diurujuk untuk rawatan diri sendiri..

Banyak lagi link lain boleh google..

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here